Ondersteuning Therapeuten


Gebruik van TouchSpeak tijdens de therapie
Als u geïnteresseerd bent in TouchSpeak en het denkt te gaan inzetten voor uw cliënt kunt u gebruik maken van de proefperiode van 30 dagen die de app bij registratie geeft. Mocht deze proefperiode dreigen te verlopen en u zit nog midden in het assessment, neem dan contact op met info@touchspeak.nl om een verlenging aan te vragen.

TouchSpeak bij verstrekking door een zorgverzekering
Als TouchSpeak verstrekt gaat worden, zal er contact worden opgenomen met de betrokken therapeut. Er wordt dan een afspraak gemaakt, in het algemeen met cliënt, mantelzorger en therapeut, hetzij op de instelling, hetzij thuis. Bij deze afspraak wordt met name uitgelegd hoe het apparaat in te richten – met behulp van het configuratieprogramma TouchSpeak Designer, dat op een PC of laptop geïnstalleerd wordt – of meerdere, als dat gewenst is.
Het is ook mogelijk om vóór de afspraak al een eerste begin van het vocabulaire te laten maken door TouchSpeak.nl, zodat de cliënt al kan beginnen met een min of meer gepersonaliseerd hulpmiddel.

Kant en klare vocabulaires op het internet
De samenstellen van een vocabulaire kost tijd, tijd die er vaak niet is. In Vocabulaires vindt u voorbeeld-vocabulaires die u kunt gebruiken als basis voor het  vocabulaire van uw cliënt. Dit kan veel tijd besparen. Deze vocabulaires zijn meestal algemeen en gericht op actualiteit; zo zijn er bijvoorbeeld vocabulaire gemaakt voor het EK voetbal of  Sinterklaas.

Ondersteuning bij het samenstelling van een vocabulaire
De mogelijkheden van TouchSpeak zijn uitgebreid en het kan zijn dat u moeite heeft uw ideeën te vertalen binnen TouchSpeak. Telefonisch, per mail, maar ook persoonlijk kunnen we helpen bij het samenstellen van een vocabulaire op maat voor uw cliënten. Hierbij bestaat ook de mogelijkheid de PC op afstand over te nemen en mee te kijken.

Een checklist bij de aanvraag van een communicatiehulpmiddel is hier te downloaden