Problemen met ActiveSync

Af en toe wil het apparaat in Windows XP geen verbinding maken met de PC. Daar is een aantal oplossingen voor.

ActiveSync maakt geen contact tussen de computer en het hulpmiddel:
Soms willen firewalls het programma nog wel eens blokkeren. Binnen de firewall moet ActiveSync als veilig worden aangemerkt. Hoe dit gaat verschilt per fabrikant van de firewall. Het gaat om de programma’s wcesmgr.exe, wcescomm.exe en rapimgr.exe die in de map C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\ staan.
Verdere info op het internet:
http://www.microsoft.com/windowsmobile/help/activesync/default.mspx
In het Engels is meer informatie hierover te vinden op:
http://www.pocketpcfaq.com/faqs/activesync/tshoot-as4x-connection.htm

De verbinding wordt telkens tijdens het downloaden verbroken
Stel in de instellingen van de firewall in dat TouchSpeak een veilig programma is dat niet geblokkeerd hoeft te worden. Hoe dit moet verschilt per firewall. Bij de Windows firewall kan het ingesteld worden door start->instellingen->configuratiescherm->windows firewall te openen en TouchSpeak in het tweede tabblad toe te voegen aan de uitzonderingen.
Verder kan het zijn dat een aantal TCP en UDP-poorten op de PC na enige tijd door de firewall gesloten worden. Ook deze kunnen in het zelfde scherm worden toegevoegd. Het gaat om de TCP-poorten 990, 999, 5678 en 5721 en de UDP-poort 5679.

ActiveSync blijft problemen geven bij de verbinding
Het is vanaf versie 4.70 van TouchSpeak mogelijk om het vocabulaire via een card reader direct op de geheugenkaart te zetten, waardoor ActiveSync niet meer nodig is. Dit is in te stellen via [Aangesloten apparaat][Configureer verbinding].

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *